همینکه تو مادر زهرایی کافی است
تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۸۸۱۳۴
تو واسطهای تا امابیها را، ام الائمه را، همسر علی(ع) را، مادر حسنین(ع) را و ختم کلام، سیده النساء العالمین را به دنیا بیاوری. تو کیستی خدیجه(س) که این چنین فرصتی را به تو بخشیدهاند؟!
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ ده سال که از بعثت پیامبر خدا گذشت، زمان رفتنت فرارسیده بود.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
همینکه تو مادر زهرایی کافی است
اینکه چه میشود و اینکه از کدامین دامان پاک رشد یافتهای که تو را برمیگزینند برای مادری زهرا(س) خود گویای بسیار کراماتی است که اصلاً نیاز به بیان ندارد. اینکه قرار است برترین زنان عالم را حمل کنی و به دنیا بیاوری و رشد دهی خود تمام ماجرا را بیان میکند. همینکه گویند فاطمه (س) از همان دوران جنینی تو را همصحبت خود برگزید و سنگ صبور تنهاییها و گرفتاریهای برآمده از بیمهریهای زنان قریش بود برای هر اهلدلی کافی است که بفهمد تو کیستی. توهمانی که فقط تو میتوانستی مادر زهرا باشی و توهمانی که فقط چون فاطمه زهرایی میتوانست فرزند تو باشد. توهمانی که چون پیامبری میتوانست همسر تو و چون تویی میتوانستی همسر پیامبر خدا باشی.
خدیجه توهمانی که ساره و آسیه و دختر عمران و دختر شعیب به بالینت میآیند تا کوثر عطاشده از طرف خدا را آسوده و خالی از هر تنهایی و ترسی بر زمین بگذاری. تو واسطهای تا امابیها را، ام الائمه را، همسر علی(ع) را، مادر حسنین(ع) را و ختم کلام، سیده النساء العالمین را به دنیا بیاوری. تو کیستی خدیجه که این چنین فرصتی را به تو بخشیدهاند؟!
تو را به بهشت چه بشارتها که ندادند
چگونه هم پای پیامبر خدا راه پیمودی و همراهیاش کردی و چگونه شدی محرم اسرار او، که خدا جبرئیلش را برای مژده دادن به تو مأمور میکند. مژدهای زن، که تو را بهترینها در انتظار است.
آری توهمانی که پیامبر (صلی الله علیه واله) فرمود: «جبرئیل نزد من آمد و گفت: ای رسول خدا! این خدیجه است، هرگاه نزد تو آمد، بر او از سوی پروردگارش و از طرف من، سلام برسان و بشرها بیت فی الجنه من قصب لاصخب و لانصب، و او را به خانهای از یک قطعه (از زبرجد) در بهشت که در آن رنج و ناآرامی نیست، مژده بده»
چه خوب که در کنار بهترین زنان عالم خواهی بود و مژده از این بالاتر که زهرا از تو باشد و تو از زهرا و تو با زهرا باشی و زهرا با تو. مریم بنت عمران با تو باشد و تو با او و تو چه کراماتی داری که در کنار چنین زنانی جایت میدهند.
امیر مؤمنان علی (علیهالسلام) فرمود: «سادات نساء العالمین اربع: خدیجه بنت خویلد و فاطمه بنت محمد و آسیه بنت مزاحم و مریم بنت عمران؛ سرور بانوان دو جهان چهار بانو است که عبارتند از: خدیجه، فاطمه، آسیه و مریم»
بهشت در انتظار توست
اصلاً بهشت تو را در انتظار است. بهشت پاکی از تو میگیرد و خاضعانه به مسیر قدمهایت بهترین فرشهای بهشتی را و در مسیر نگاهت پرعمقترین انوار را میگستراند. بهشت آنچنان به دیدار تو مشتاق ست که گویا خود را آماده بهترین مهمانیها و بهترین پذیراییهایش کرده. بهترین خانههایش را و بهترین لباسهایش را آماده ساخته تا تو را پذیرا باشد چراکه تویی حرمت بهشت و بهشت به چون شما زنانی حرمت مییابد و همین است که رسول خدا (ص) فرمود: «اشتاقت الجنه إلی أربع من النساء: مریم بنت عمران و آسیه بنت مزاحم زوجه فرعون و هی زوجه النبی، فی الجنه و خدیجه بنت خویلد زوجه النبی فی الدنیا و آلاخره و فاطمه بنت محمد»
بهشت مشتاق چهار زن است: ۱- مریم دختر عمران ۲- آسیه دختر مزاحم- همسر فرعون، که همسر پیامبر در بهشت است. ۳- خدیجه دختر خویلد همسر رسول خدا در دنیا و آخرت ۴- فاطمه دختر محمد (صلی الله علیه واله)
گویا زنی مانند خدیجه(س) نبوده است
تو همانی که پیامبر خدا خود تو را غسل داد، کفنت کرد، به درون قبر رفت و خود تو را در قبر گذاشت و سنگ لحد چید و برایت گریست و دعا کرد و آمرزش طلبید.
خدیجه تو کدامین مقام را داشتی که این چنین سعادت ها نصیبت شد. کدامین آغاز را داشتی که این چنین پایان یافت. کدامین آغاز را داشتی که خدا پیامبرش را سر راه تو قرارمی دهد و و تو را با او و او را با تو همراه می سازد. خدیجه تو کیستی که پیامبر خدا از نبودت سالی را به حزن فرو می رود و مرگت را از دخترت پنهان می دارد و خود تمام حزن تو را به دوش می کشد تا که از جانب خدا خبر می رسد« به فاطمه (س) بگو که مادرش خدیجه (س) در بهشت جای گرفته است.»
تو که بودی برای پیامبر خدا که از عایشه، زوجه پیامبر ( ص )، نقل شده است که گفت: " احترام هیچ یک از زنان به پایه حرمت و عزت خدیجه نمی رسید. رسول الله ( ص ) پیوسته از او به نیکی یاد می کرد و به حدی او را محترم می شمرد که گویا زنی مانند خدیجه نبوده است "
و تو چه کردی که پیامبر(ص) فرمود:‹‹ اسلام با شمشیر علی(ع)و مال خدیجه(س) بر پا و استوار شد واستقامت یافت.»
همین که زینب (س) و زین العابدین (ع) و حسین بن علی (ع) هر کدام به قسمتی از کربلا تو را واسطه معرفی خود قرار می دهند و خود را فرزندان تو می دانند گویای تمام کلام است و اصلا بیجا به نوشتم ادامه می دهیم.
و حسین (ع ) در روز عاشورا در ضمن خطبه ای این چنین خود را به دشمن معرفی می کرد: «شما را به خدا سوگند، آیا می دانید که جده من خدیجه (ع ) دختر خویلد است؟ » و نیز خطاب به دشمن فرمود: «آیا می دانید که من فرزند همسر پیامبر شما خدیجه (ع ) هستم؟ »
این چه جایگاهی است که در سخت ترین دوران اسلام با حمایت های مادی و معنوی ات پیامبری را یاری کردی که پیام و کلامش تا ابد عالم هستی را پوشش می دهد.
خدیجه تو همانی که در زمانه ای که پیامبر خدا را دروغ گو و ساحر می نامیدند و تنها می گذاشتند و آزارش می دادند به او ایمان آوردی و تمام خودت و زندگی ات را برای او گذاشتی.
راستش نمی دانم چه بگویم از تو... شاید برای تو هم باید گفت خدیجه خدیجه است ...
انتهای پیام/
منبع: دانا
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۸۸۱۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
حضرت ابراهیم یک پیامبر ویژه است
به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت امروز در محفل انس و معارف قرآن در جمع کارکنان مجموعه حج و زیارت با اشاره به آیات سوره های ابراهیم و بلد درباره برخی ویژگی های حضرت ابراهیم(ع) از پیامبران اولوالعزم که نام ایشان بارها در کلام وحی ذکر شده است، و مکه سخن گفت.
نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت با بیان اینکه به حضرت ابراهیم(ع) دومین پیامبر اولوالعزم در بیش از 60 مورد در قرآن اشاره شده است، اظهار داشت: حضرت ابراهیم یک پیامبر ویژه است و ادیان ابراهیمی پیرو راه آن حضرت هستند.
حجت الاسلام والمسلمین نواب با اشاره به اینکه سوره ابراهیم به نام آن حضرت است، افزود: زندگی حضرت ابراهیم نه فقط برای آن زمان بلکه همیشه هستی درس آموز است چون هر چه ایشان انجام میدادند مطابق با دستورات الهی و فطرت بشری بوده است.
وی با اشاره به اینکه خداوند به پیامبر اسلام می فرماید از ابراهیم پیروی کند ، افزود: هر مسلمانی که در بیت الله الحرام در پشت مقام ابراهیم نماز می خواند گویا آن حضرت را امام خود قرار می دهد و با اقتدا به ایشان نماز اقامه می کند.
وی محتوای آیات 35 تا 41 سوره ابراهیم را علاوه بر دعا ، در برگیرنده مناجات و عرض شکر و سپاس عنوان و به دعا برای امنیت شهر مکه، اصلاح عقیده، دوری از گمراهان و بت پرستان و ستایش خداوند، اقامه نماز، متوجه کردن قلب ها به سوی ذریه آن حضرت در این آیات اشاره کرد.
سرپرست حجاج ایرانی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در باره حضرت ابراهیم(ع) اظهار داشت: در حج پیش رو ابراهیم شناسی برای زائران در برنامه ریزی ها مورد توجه قرار خواهد گرفت و مسئولان مربوطه در این زمینه تلاش خواهند کرد.
وی همچنین محتوای آیه 38 سوره ابراهیم "ربنا انك تعلم ما نخفى و ما نعلن و ما يخفى على الله من شى ء فى الارض و لا فى السماء - پروردگارا!هر چه را نهان و يا عيان كنيم تو مى دانى، و در زمين و آسمان چيزى از خدا نهان نيست " را مناجات گونه توصیف کرد و محتوای آیه 39 را " الحمد لله الذى وهب لى على الكبر اسمعيل و اسحق ان ربى لسميع الدعاء - ستايش خدايى را كه با وجود سالخوردگى و پيرى به من اسماعيل و اسحاق را ببخشيد كه خداى من شنواى دعاست" را شکر و سپاسگزاری به درگاه خداوند دانست.
وی افزود: حضرت ابراهیم(ع) در آیات بعدی هم طلب توفیق برای اقامه نماز و دعا برای خود و فرزندان نموده و طلب مغفرت شخصی، خانوادگی و اجتماعی را به پروردگارمتعال عرضه داشته و از خداوند می خواهد که دعایش را قبول كند.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در ادامه به فضیلت و شان نزول سوره بلد اشاره کرد و گفت: این سوره با سوگند به سرزمین مکه که دعای حضرت ابراهیم در مورد امنیت این شهر بوده آغاز می شود و با بیان صفات اهل ایمان و مومنان صالح از جمله آرامش، صبر و مرحمت پایان می یابد.
حجت الاسلام والمسلمین نواب در پایان سخنان خود با اشاره به اینکه انسان در سایه عنایات الهی می تواند کارهای بسیاری انجام دهد، بر لزوم توجه به رویکرد برائت در حج 1403 در پیروی از بیانات مقام معظم رهبری تاکید کرد.
بر پایه این گزارش، در این محفل نورانی که در آستانه هفته حج برگزار شد استاد حاج مهدی عادلی از قاریان برجسته و بین المللی کشورمان و از اعضای کاروانی قرآنی نور اعزامی به حج 1403 در فضایی معنوی به تلاوت برخی آیات سوره ابراهیم و بلد از کلام الله وحی پرداخت.
انتهای پیام/